Fantastiškai beprotiška ešerių žūklė

Pavasario pabaiga. Alyvų žydėjimo metas. Pagal senų žvejų prietarus (kurie tikriausiai neišlaužti iš piršto ir patikrinti per daugybės žūklavimo metų praktikos), kai žydi alyvos, atsibunda, suaktyvėja ešeriai. Tai žinodami ir sulaukę palankių, nevėjuotų orų nusprendėme traukti į Kuršmares pasižiūrėti, kaip gyvena tenykščiai dryžuotieji.   Tuo labiau, kad lydekų sezono pradžia nepasižymėjo ypatingais laimikiais. Aišku įmanoma buvo pagauti dantytųjų ir retą žvejybą gryždavome be laimikių, tačiau pastarųjų dydžiai nebuvo verti didesnio dėmesio – vidutinis sugautų lydekų dydis 0,8 – 1 kg. Tiesa, Aukštaitijoje pažystami kolegos balandžio pabaigoje pagavo keletą įspūdingų laimikių sverenčių nuo 7 iki 11 kg, bet tai, tikriausiai, išimtis ir sėkmes dalykas, nei dėsningas reiškinys, nes lyginant šio ir paskutiniųjų dviejų sezonų pradžias, šiemetinis ženkliai prastesnis. Tikėtina, kad didesnės lydekos po žiemos dar nėra atsigavusios ir birželį bus daug aktyvesnės. Tad paliekame dantytąsias ramybėje ir traukiame į Lietuvos žvejų Meką ešerių.
Brėkšta rytas. 4.30 mes jau sėdame į laivą ir pajudame iš Rusnės prieplaukos Marių link.
Atstumas nemažas – iki tikslo reikia plaukti apie 40 minučių. Tad yra laiko aptarti žvejybos strategiją (nusprendėme žvejoti dreifuodami, o suradus kibią vietą – inkaruotis ir apmėtyti), susiruošti įrankius.

Atplaukus į vietą, kaip tyčia pakilo vėjukas, o dar ir apsiniaukę, vėsoka.

Kapitonas gesina variklį ir pasileidžiame ant dreifo. Ir po minutės man pirmas stuktelėjimas, pakirtimas ir puskilograminis ešerys laive. Jėga! Pirmas ešerys taip greitai ir dar tokio dydžio! Gera pradžia. Po kiek laiko kolega jau traukia, kitam vėl kibimas.
Ir taip vienu apie 1 kilometro dreifavimu paimam kelis ešerius. Kapitonas kurią motorą ir vėl stato laivą prieš vėją. Veiksmas kartojasi. Tik šį kartą aptinkam tokių vietų, kur ešeriai labiau susikoncentravę ir praplaukiant pro jas iškarto keli dryžuotieji susigundo mūsų siūlomais masalais.
Vienas kolega net sugeba ištraukti du ešerius ant vieno kablio. Fantastika!
Taip padarom apie dešimt užplaukimų. Ir kiekvieno žvejo sąskaitoje jau po keliolika vienetų. Daug nerealizuotų kibimų – dryžuotieji apkandžioja masalą, tačiau nepasikerta. Tiesa, tokiose vietose, kur užtinkame daugiau ešerių, bandom inkaruotis ir apmėtyti, bet rezultatai nekokie. Tad vėl žvejojam dreifuodami.
Apie pietus keičiasi vėjo kryptis iš pietvakarių į šiaurės vakarų, o po valandėlės ir visai nurimsta.
Debesų irgi beveik nėra – oras tikrai fantastiškas, negali būti būti geresnio ešerių žūklei. Eilinio dreifo metu vėl aptinkame dryžuotojų susibūrimo vietą ir nusprendžiam čia bandyti laimę. Ir kaip vėliau pasirodė, mūsų sprendimas pasiteisino, nes ešeriai kibo nerealiai – praktiškai kas su antru pravedimu sulaukdavome kibimo. Buvo ir tokių situacijų, kad keli pravedimai iš eilės būdavo sėkmingi. Ešerius traukėm išsijuosę - net nebuvo laiko pavalgyti, o ir ,,rimtesnius“ reikalus atlikinėjom tik, kai susikaupdavo ligi akių lygioJ Dažnai betraukiant laimikius matydavosi, kai paskui juos atsiveja dar būrys jo giminaičių pasmalsauti, kas čia vyksta. Įdomu stebėti. Ešerių dydžiai pakankamai normalūs – nuo 200 gr iki 500 gr.

Šalia rinkosi vis daugiau kitų laivų ir valčių, kurių suskaičiavome apie tuziną. Matėsi, kad žvejai naudojasi įvairiom sistemom – kas su guminukais, kas su ant kelių pavadėlių sukabintais tvisteriukais. Bet nežiūrint, kas kokius masalus naudojasi, daugumai vilioti piktuosius ešerius sekėsi pakankamai gerai.

Taip mes toj vietoj užsiinkaravę ir pražvejom iki pat vakaro, kol nuo bemiegės nakties, daugybės metimų, fantastiškų laimikių ir malonių akimirkų nesuėmė nuovargis. Pavargome, bet pažiūrėjus į sugautus laimikius, nuostabų orą, gavus gerą adrenalino dozę, nuovargis nieko nereiškė. Kiekvienas pagavome po keliasdešimt puikių ešerių.

Ir didelė pagarba kapitonui Silvestrui – šaunuolis, puikus,  kantrus vyras – 10 balų. Taigi žvejyba tikrai puiki! Norisi čia gryžti dar ir dar.

Ech, Kuršių marios…Gaila, kad mus skiria 300 kilometrų….Bet mes čia dar tikrai sugryšime…Iki pasimatymo!